Emma

Är det bara jag som inte kan få nog av filmer som är baserade på Jane Austens klassiker? Inredningen, kostymerna, miljön och allt är bara fabulouso.  Själv har jag inte sett de flesta filmerna och böckerna ska vi inte ens gå in på, försvåra att läsa och förstå på engelska.


(Bild från filmen Emma, från google.)

Dålig uppdatering i know, men jag är fortfarande väldigt sjuk och trött. Jag har inte varit i skolan på hela veckan och det känns ganska dåligt eftersom jag säkert har missat mycket, men jag bryr mig mer om min hälsa. Och ibland tänker man ju bara ''Oh, skit i skolan vad har det för nytta? Jag bara blir som han i Into the Wild lever livet och sedan blir förgiftad dör lycklig istället för att slita arslet av mig. Everything happens for a reason''
 
Jupp, det är det. Eller vad tycker ni? Ska man bara leva livet eller försäkra sig med att få en bra uppbildning + jobb eller låta allt ''ta sin flow''? Bli rik eller fattigt, lycklig eller olycklig låt allt gå åt slumpen och se vart det leder dig?

Jag ska bli en philosopher. Ha! dagens lols för er.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej jättefin blogg du har :D

Hur är det med dig? :)



Åh föresten kan du vara så jättegullig och hjälpa mig vinna en fototävling?

Min bild är nummer. 3 :D

Här kan du rösta: http://coconutkiller.webblogg.se/2009/september/rosta-pa-din-favorit.html#comment



Blir jätteglad om du gör det :) som tack kan jag rösta på dig i nån tävling eller följa dig på bloglovin :)

Säg bara till så gör jag det!

KRam

2009-09-08 @ 23:02:51
URL: http://emeliewahlin.blogg.se/
Postat av: Mia

Älskar Jane Austen :)

2009-09-10 @ 11:24:58
URL: http://www.improveme.se/makeover

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0